Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 7 april 2015

Det är så underbart det namnet JESUS!



Sven Björk och Göran Stenlund sjunger


Det finns ett namn

1. Det finns ett namn jag skattar högst av alla. 
Mitt hjärta grips, när jag det namnet hör.  
Och skulle du så än fantast mig kalla,  
Det namnet mig ändå så lycklig gör.

Kör: Det är så underbart det namnet Jesus.  
För evigt skall det bli min melodi. 
Det borgar för en full och härlig frälsning.  
Det löste mig från syndens slaveri.

2. Det skänker tröst i sorgens dystra stunder, 

Då allt i natt och mörker är förbytt,  

När det ser ut, som ginge allting under.  

Det ger mig hopp och tillförsikt på nytt.


3. Det namnet lever, och skall evigt leva, 

När man om andra namn ej längre vet.  

När världens glans och prakt ej finnes mera,  

Då skall det stråla i all evighet.


Oscar C. Eliasson
*********************************

Genom ödmjukhet till upphöjelse

Fil. 2:1 "Om ni nu har tröst hos Kristus, uppmuntran av hans kärlek och gemenskap i Anden, om medkänsla och barmhärtighet betyder något, 
gör då min glädje fullkomlig genom att ha samma sinnelag och samma kärlek och genom att vara ett i själ och sinne. 
Var inte självupptagna och stolta. Var i stället ödmjuka och sätt andra högre än er själva.  
Se inte på ert eget bästa utan tänk på andras.  
Var så till sinnes som Kristus Jesus var.


Fastän han var till i Gudsgestalt, räknade han inte tillvaron som Gud såsom segerbyte
utan utgav sig själv genom att anta en tjänares gestalt då han blev människa. 

Han som till det yttre var som en människa
ödmjukade sig och blev lydig ända till döden - döden på korset.
Därför har också Gud upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn,
10 för att i Jesu namn alla knän skall böja sig, i himlen och på jorden och under jorden,
11 och alla tungor bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herren."

Apg.4:11 "Jesus är stenen som ni byggnadsarbetare kastade bort, men som blev en hörnsten.   
12 Hos ingen annan finns frälsningen. Inte heller finns det under himlen något annat namn, som givits åt människor, genom vilket vi blir frälsta."

Jesus är ENDA vägen till Fadern!

 

Joh. 14:6 "Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.  
I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er?  
Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är.  
Och vart jag går, det vet ni. Den vägen känner ni."
Thomas sade: "Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen?"  
Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

1 kommentar:

Unknown sa...

TACK för denna underbara sång!

Visst är det underbart, namnet JESUS!