Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 23 december 2010

En riktigt Fridfull och God Jul tillönskar jag er, alla bloggvänner och övriga!

Sänder en liten julhälsning till er alla, både bloggvänner och övriga!

En särskild hälsning och uppmuntran vill jag dock tillägna dig som kanske sitter helt ensam i jul.

Hebr. 13:5 ”… Gud har själv sagt: Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig.”

Jos. 1:8-9 ”Låt inte denna lagbok vara skild från din mun. Tänk på den både dag och natt, så att du håller fast vid och följer allt som är skrivet i den. Då skall du lyckas i det du företar dig, och då skall du ha framgång. Har jag inte befallt dig att vara stark och frimodig? Var då inte förskräckt eller förfärad, ty HERREN, din Gud, är med dig vart än du går."

Jes. 41:10 ”Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.”


Jes. 43:2 "Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig.”

Ps. 56:10 ”Mina fiender måste vika tillbaka när jag ropar till dig. Detta vet jag, ty Gud är med mig.”

Ps. 68:5-7 ”Sjung till hans ära, prisa hans namn! Bered väg för honom som drar fram genom öknarna. Hans namn är HERREN, gläd er inför honom. Gud i sin heliga boning är de faderlösas fader och änkors försvarare, en Gud som ger de ensamma ett hem och de fångna frihet och lycka. Men de upproriska måste bo i öknen.”

Ps. 119:50 ”Det är min tröst i mitt lidande att ditt ord håller mig vid liv.”

Ps. 119:105 ”Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig.”

Ps. 119:165 ”Stor frid äger de som älskar din undervisning, ingenting kan få dem på fall.”

Ps.130:4” Innan ett ord är på min tunga, vet du, HERRE, allt om det. Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand. En sådan kunskap är mig alltför underbar, den är så hög att jag ej kan förstå den.”

2 kommentarer:

Marguerite sa...

Så fint,Anna!!! Ha nu en riktigt välsignat GOD JUL du också!!! KRAM!

Anonym sa...

Ha en Välsignad och God Jul Anna, Du Herrens tjänarinna. Jesus är med dig. Vi hörs. Många Julkramar från Annika.