Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 13 oktober 2012

Paul Broun: "Evolutionsteorin och Big bang är lögner som kommer rakt ur djävulens håla."

Dagen: Politiker: Evolutionsteorin ”djävulens lögn”
Publicerat 2012-10-07
Paul Broun
sanningssägare
Den republikanske kongressledamoten Paul Broun anser att evolutionsteorin och Big bang är ”lögner som kommer rakt ur djävulens håla”.
Citat: ” Paul Broun säger att evolutionsteorin, embryologin och Big bang "är lögner som är gjorda, för att hålla mig och alla andra som har lärt sig detta, från att de behöver en frälsare”.

Vidare sade Broun, som är läkare, att han är övertygad om att jorden är omkring 9 000 år gammal och att den skapades av Gud på sex dagar. Han säger att han sett "massor av vetenskapliga fakta" som visar att detta var sant.
– Som er kongressledamot så håller jag Bibeln som den guide som leder mig i alla delar av livet, sade han i baptistkyrkan.”

Inga kommentarer: