Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 13 november 2011

Theofil Engström har nu nått fram till den Lugna Hamnen



Tidningen Dagen: Theofil Engström död
Publicerad: 2011-11-13 15:26
Uppdaterad: 2011-11-13 15:50

"Theofil Engström, sångarevangelisten och profilen från Jubelkvartetten, har fått hembud. I går lördag avled han i stillhet på det ålderdomshem i Södertälje där han sedan några år bodde. Han blev 96 år."

En mycket folkkär och originell sångarevangelist som var till stor glädje och välsignelse för många!

*******************************

Lugna hamn

1. Mitt liv är likt en resa bland bränningar och skär
på upprört hav där höga vågor slå.
Men jag har lots ombord ty min Jesus är mig när,
då vet jag att jag trygg skall hamnen nå.

KÖR: Lugna hamn efter stormiga färden.
Ljusa mål för min längtan och tro.
Sköna land i den himmelska världen.
Ljuva hem där jag evigt skall bo.

2. Hur gott det är att veta att lotsen är ombord
han håller rodret säkert i sin hand.
Och skulle stormen hårdna, då säger han sitt ord
och lätt blir resan mot den andra strand.

3. Och över tidens vatten en mängd av stjärneljus
ifrån Guds löfteshimmel mot mig ler.
De lyser upp min farled bland breda böljors brus.
Mitt hemlands kust mitt öga snart skall se.

av Theofil Engström

Inga kommentarer: