Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 15 oktober 2010

Kämpa för att nå målet!

Fil. 3:12-14 ”Jag vill verkligen inte påstå att jag har nått mitt mål, och att jag är färdig.
Men jag arbetar vidare på att lära känna Jesus Kristus. Jag vill leva helt för honom, eftersom han har räddat mig och låter mig tillhöra honom.
Nej, kära syskon, jag inbillar mig inte att jag är färdig. Men en sak är säker: jag försöker glömma det som ligger bakom mig och strävar mot det som ligger framför mig.
Jag spurtar mot målet för att kunna ta emot priset, det eviga liv som Gud har erbjudit oss genom det som Jesus Kristus gjorde.”

(Handbok för Livet)

1 kommentar:

Marguerite sa...

Jag vill kämpa trons goda strid,med mina syskon här,med kronan väntar Herren,om vi i tro håller ut!!!