Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 11 september 2013

Den som litar till Herren får ny kraft och nya vingfjädrar som örnen...


De som litar till Herren får ny kraft!

Herren är en evig Gud
han har skapat hela jorden
Vem ser djupet av hans vishet?
Han blir inte trött
han vacklar inte
Han ger den trötte kraft
den svage får ny styrka

Unga män kan bli trötta och matta
ynglingar kan falla
Men de som litar till Herren får ny kraft
de får vingar som örnen

De som litar till Herren får ny kraft...




Jes. 40:26 "Lyft upp era ögon mot höjden och se: 
Vem har skapat allt detta? Vem för härskaran däruppe fram i räknade skaror? 
Genom sin stora makt och sin väldiga kraft 
nämner han dem alla vid namn - ingen enda uteblir. 


27 Hur kan du Jakob säga, du Israel påstå: 
"Min väg är dold för HERREN. Gud bryr sig inte om min rätt"? 
28 Vet du inte, har du inte hört att HERREN är en evig Gud, 
som har skapat jordens ändar? Han blir inte trött och utmattas inte, 
hans förstånd kan inte utforskas. 


29 Han ger den trötte kraft och ökar den maktlöses styrka. 
30 Ynglingar kan bli trötta och ge upp, 
unga män kan falla. 


31 Men de som hoppas på HERREN får ny kraft, 
de lyfter med vingar som örnar. De skyndar i väg utan att mattas, 
de färdas framåt utan att bli trötta."

3 kommentarer:

Marguerite sa...

Tack för inlägget,kära Anna!!!
Det gav nytt mod och ny kraft...
Herren Välsigne dig!!!
KRAAAM!!!

Anna sa...

Ja, det behövs mycket av både mod och kraft i denna onda tid.
Det är gott att få ha sitt hopp vänt till Herren, som aldrig kommer att överge sina barn!
Herrens trofasthet består för evigt och han är vår fasta klippa mitt i allt det som stormar runt omkring!
All ära till Gud vår Fader i himmelen!

Unknown sa...

Tacksamhet och all ära till gud den skapande kraften. Gud är min styrka när jag faller han är min fallskärm han bär mig då jag faller. Prisad vare gud i höjden