Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 8 september 2013

Herren vår Gud går framför oss och strider för oss som är hans barn!

5 Mos. 1:29 ”Då svarade jag (Herren) er: "Ni skall inte bli förskräckta och inte vara rädda för dem.
30 HERREN, er Gud, som går framför er, skall själv strida för er, alldeles som han gjorde för er i Egypten, inför era ögon,
31 och i öknen där du såg hur HERREN, din Gud, bar dig, så som en man bär sin son, hela den väg ni vandrade tills ni kom till denna plats."
32 Men trots detta trodde ni inte på HERREN, er Gud,
33 som gick framför er på vägen för att utse lägerplatser åt er - om natten i eld för att visa den väg ni skulle gå och om dagen i molnskyn.”

Herren vår Gud går framför oss och strider för oss, som är hans barn.
Mitt i det ökenland som många kristna upplever i dag, när avfallet bland Guds folk blivit så stort att det är svårt att finna den sanna kristna gemenskapen, så går Herren Gud själv framför oss och strider för oss. Han bär oss genom de trånga passagen när vi inte orkar själva längre.
Han går med oss genom ökenvandringen.


Det verkar som underhållningen i kyrkan är viktigare än att människor ska bli väckta och få syndanöd, som leder till sann omvändelse.
Synd och ondska tar över och folket far illa, när dess ledare vänder sig bort från Gud.

Ords. 19:28 ”Ett ont vittne bespottar vad rätt är, och de ogudaktigas mun är glupsk efter orätt.”

Att tro på bibelns ord är ingen självklarhet för många kristna, istället går man in för att ”tolka” bibeln och förvränga Guds eget ord så att det blir till oigenkännlighet. Guds Ord som är levande och starkare än något tveeggat svärd, görs om så att det blir ett urvattnat evangelium som inte längre har någon styrka att överbevisa människan om synd rättfärdighet och dom. 
Det saknas gudsfruktan och respekt för Guds ord och hans ordningar.

WilliamBooths profetia om den sista tiden är högaktuell.

Herren tröstar sitt folk genom profeten Jesaja! Det finns mycket av tröst och ny kraft att hämta i Guds ord. Herren vill komma med nytt mod till de modlösa!

Jes. 43:18 ”Tänk inte på det som har hänt, bry er inte om det som förr har varit.
19 Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte? Jag skall göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen. 

20 Markens djur skall ära mig, schakaler och strutsar, ty jag förser vildmarken med vatten och öknen med strömmar, så att mitt folk, mina utvalda, kan dricka.
21 Det folk som jag har format åt mig skall höja mitt lov.”

Sången till Lammet
Upp. 15:1 ”Och jag såg ett annat stort och underbart tecken i himlen: sju änglar med sju plågor, de sista, ty med dem når Guds vrede sin fullbordan.
2 Och jag såg liksom ett glashav blandat med eld, och på glashavet såg jag dem stå som hade vunnit seger över vilddjuret och dess bild och dess namns tal. De har Guds harpor i händerna
3 och sjunger Moses, Guds tjänares, sång och sången till Lammet: "Stora och underbara är dina gärningar, Herre Gud, du Allsmäktige. Rättfärdiga och sanna är dina vägar, du folkens konung.
4 Vem skulle inte frukta dig, Herre, och prisa ditt namn? Ty endast du är helig, och alla folk skall komma och tillbe inför dig, ty dina rättfärdiga domar har uppenbarats."

Slutmålet
Fil. 3:12 ”Inte som om jag redan har gripit det eller redan har nått det målet, men jag jagar efter att gripa det, eftersom jag själv har blivit gripen av Kristus Jesus.
13 Bröder, jag menar inte att jag redan har gripit det, men ett gör jag: jag glömmer det som ligger bakom och sträcker mig mot det som ligger framför
14 och jagar mot målet för att vinna segerpriset, Guds kallelse till himlen i Kristus Jesus.”