Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 30 oktober 2012

Det är så underbart det namnet Jesus!



Det finns ett namn
Det finns ett namn jag skattar högst av alla.
Mitt hjärta grips, när jag det namnet hör.
Och skulle du så än fantast mig kalla,
Det namnet mig ändå så lycklig gör.

Kör: Det är så underbart det namnet Jesus.
För evigt skall det bli min melodi.
Det borgar för en full och härlig frälsning.
Det löste mig från syndens slaveri.

 
2. Det skänker tröst i sorgens dystra stunder,
Då allt i natt och mörker är förbytt,
När det ser ut, som ginge allting under.
Det ger mig hopp och tillförsikt på nytt.

3. Det namnet lever, och skall evigt leva,
När man om andra namn ej längre vet.
När världens glans och prakt ej finnes mera,
Då skall det stråla i all evighet.

Oscar C. Eliasson

1 kommentar:

Marguerite sa...

Jesus är Namnet,framför alla andra Namn!!!
I Honom har vi ALLT!!!
Tack,kära Anna,för allt fint som du delar!!!
God fortsättning på veckan!!!
KRAAAM!!!