Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 14 oktober 2012

Vad säger Bibeln om förblindade människor med förstockade hjärtan?

Krister Renard: Det hypnotiserade folket 
söndagen den 14:e oktober 2012
Mycket tänkvärd artikel och en förklaring till VARFÖR människor kan bli helt förblindade och förstockade i sina hjärtan.

Utdrag ur artikeln:
"Det verkar rimligt att tro att våra politiker och intellektuella genomsnittligt är normalbegåvade eller lite över detta (enstaka individer ligger förstås mycket över snittet). Hur kan dessa människor, som själva hittar till jobbet, som kan borsta tänderna själva och som t o m kan läsa en bok och förstå innehållet, samtidigt handskas med verkligheten på ett sätt som närmast framstår som hjärndött (och självdestruktivt)? Det är en gåta. Åtminstone om man begränsar sin analys till den fysiska verkligheten.


Varför tar dessa människor (som gör anspråk på att vara objektiva, vetenskapliga, sanningssökande etc, etc) inte reda på sanningen om islam? Godhetskören hävdar gång på gång att, ”Det finns minst lika många och starka uppmaningar till kärlek i Koranen som i Nya Testamentet”. Jag har skrivit en lång artikel om detta, där jag går igenom varje vers i Koranen som innehåller ordet kärlek, och visar att påståendet är helt felaktigt. När jag tipsat medlemmar i Godhetskören om min artikel i ämnet, har så vitt jag vet inte en enda person läst den. Varför då? Ja, det är intressant. Varför då? Det är sannerligen en gåta. Vi talar ju som sagt om intelligenta och bildade människor. Hur kan de vara så föga intresserade av sanningen? Det borde ju åtminstone finnas några bland alla journalister och tyckare som vill kontrollera fakta.

Jag tror att förklaringen till allt detta är att Gud har förblindat dem. Jesus säger med anledning av att fariséerna inte vill tro på honom, trots att de hade fått se så många tecken:

Han [Gud] har förblindat deras ögon och förstockat deras hjärtan, så att de inte kan se med sina ögon och förstå med sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig. (Joh 12:39)

Bibeln talar om att Gud kan förblinda människor. Nu är nog människor i sig själva duktiga i att förblinda sig genom att vägra se sanningen (av t ex ideologiska skäl). ”Men hur kan Gud förblinda människor?", tänker kanske någon, ”Gud kan väl inte inkräkta på vår fria vilja?!” Det är sant att Gud, enligt Bibeln, inte kan inkräkta på människans fria vilja. Men när Bibeln talar om att Gud förblindar, så menar den att Gud hjälper människor att göra vad de innerst inne vill göra, men kanske inte riktigt orkar att fullfölja. Paulus skriver:

Därför lät Gud dem följa sina begär och utlämnade dem åt orenhet, så att de förnedrade sina kroppar med varandra (Rom 1:24).

Texten handlar om hur människan valde att följa sina sexuella begär på ett otyglat sätt i stället för att lyda Gud. För att människorna skulle inse att detta inte fungerade, "utlämnade" Gud dem åt deras lustar för att de skulle löpa linan fullt ut i hopp om att några kanske till slut skulle vakna till besinning, när de såg syndens fulla konsekvenser. Gud tvingade dem således inte att göra det som var fel. Han inkräktade inte på deras fria vilja, utan hjälpte deras fria vilja lite på traven, så att säga. Ibland kan ju föräldrar göra på ungefär samma sätt med sina barn (när lille Pelle envisas med att klättra upp på spisen, så låter mamma honom till slut bränna sig lite grand på plattan under kontrollerade former – så lär han sig – vilket är bättre än att han bränner sönder hela handen när hon inte är med).

Bibeln talar också om hur Gud använder andra folk för att straffa sitt eget folk – det judiska folket. Det finns oräkneliga exempel på detta i Bibeln, t ex:

Dina söner och döttrar skall ges till främmande folk, och dina ögon skall se det och ivrigt längta efter dem varje dag, men du skall stå maktlös. Ett folk som du inte känner skall äta frukten av din mark och allt ditt arbete. Du skall i alla dina dagar bli förtryckt och utsatt för våld. (5 Mos 28:32-33)

Så övergav de Herren och tjänade Baal och astarterna [avgudar]. Då upptändes Herrens vrede mot Israel, och han gav dem i händerna på rövare, som plundrade dem. Han sålde dem till deras fiender runt omkring, och de kunde inte längre stå emot sina fiender. (Dom 2:13-14)

Då upptändes Herrens vrede mot Israel, och han sålde dem i filistéernas och ammoniternas hand. Dessa plågade Israels barn och for våldsamt fram mot dem det året. I arton år gjorde de så mot alla israeliter som bodde på andra sidan Jordan, i amoréernas land, i Gilead. (Dom 10:7-8)

Då förkastade Herren alla Israels avkomlingar och straffade dem och gav dem i plundrares hand, till dess att han kastade bort dem från sitt ansikte. (2 Kon 17:20)

Jag skall förskjuta den rest som är kvar av mitt eget folk, och jag skall utlämna dem åt deras fiender. De skall bli ett byte och ett rov för alla sina fiender, Därför att de har gjort det som är ont i mina ögon och ständigt väckt min vrede alltifrån den dag deras fäder drog ut ur Egypten och ända till nu. (2 Kon 21:14-15)

Have I made myself clear? Bra, tack! Det är egentligen bara detta jag ville säga. Jag tror att Gud är mycket arg på Sverige och även hela Europa. Dessa länder lever i totalt uppror mot Gud. Sverige torde, vid sidan av Norge, vara det mest israelhatande landet i världen, bortsett från de muslimska länderna. Bibeln är kristallklar när den säger att den som förbannar Israel (dvs det judiska folket och landet) skall själv bli förbannad och den som välsignar Israel skall själv bli välsignad. Genom vår orättfärdiga inställning till Israel drar Sverige en förbannelse över sig!

Europas politiker pekar finger åt Gud i sitt uppror. Det verkar nästan som att de läser Bibeln från sidan ett och sedan medvetet stiftar lagar mot det som står där! Kanske är det så att måttet nu är rågat och att straffdomen är på väg. Kanske använder Gud muslimerna för att straffa svenska folket (och Europas folk). Vi som förbannar Israel och inte vet hur väl vi vill islam. Kanske tycker Gud det nu är dags för oss att få lida under det vi så länge gullat med (på ett väldigt orättfärdigt sätt). Och kanske har Gud förblindat Europas invånare, med politiker och journalister i spetsen, så att de inte inser vad som håller på att hända. Hur skulle man annars kunna förklara att de inte ser vad som sker just nu.

Obs, jag säger inte att jag har rätt. Jag vet inte. Men jag tycker frågan är värd att ställa. Tänk om det är så som jag spekulerar om! Då kanske det vore dags för Europa att ångra sig i säck och aska och göra upp med sin orättfärdighet innan straffdomen går i fullbordan.

Den berömde detektiven Sherlock Holmes brukade säga att sanningen är den ytterst osannolika förklaring som återstår när man uteslutit alla andra, ännu mer osannolika förklaringar. För mig framstår den förklaring jag gett ovan som oerhört mycket mer sannolik än några av de andra möjliga alternativen; att våra beslutsfattare och proffstyckare skulle vara så korkade att de inte förstår vilka konsekvenser massinvandringen av muslimer kommer att få för vårt land, eller att de till och med medvetet skulle verka för en islamisering av Europa och Sverige. Inget av dessa två alternativ verkar troligt eller ens möjligt.

(Jag förstår att du som är ateist tycker ovanstående är knäppt. Men tänk om det ändå är som jag skriver! Om det finns en Gud, och om Bibeln är Guds Ord, ja då är det långt ifrån osannolikt att det scenario jag målar upp ovan kan bli verklighet. I Gamla Testamentet hittar vi många exempel på det jag talar om. Om man som kristen accepterar en Gud, som skapat ett universum ur intet, varför skulle man då inte kunna tro att denne Gud också kan ingripa i historien? I det kristna perspektivet är det jag skriver ovan fullt konsekvent och logiskt. Och jag gör inte anspråk på att företräda något annat perspektiv i denna artikel. Jag erkänner att jag inte vetenskapligt kan bevisa min utgångspunkt att Gud finns. Men ateisten är i samma båt. Han kan inte heller bevisa sin utgångspunkt med hjälp av vetenskap. Både kristen tro och ateism bygger på obevisbar tro!) "

Läs artikeln i sin helhet här>>>

Inga kommentarer: