Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 13 juli 2010

Du vet väl om att du är värdefull!

 

Psalm 139:14-17  "Jag tackar Dig för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är Dina verk, min själ vet det så väl. Benen i min kropp var inte osynliga för Dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup. Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i Din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit.
Hur outgrundliga är inte för mig Dina tankar, Gud, hur stor är inte deras mångfald!"

Jer. 29:11-14  "Jag vet vilka tankar Jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. Ni skall kalla på Mig och komma och be till Mig, och Jag skall höra er. Ni skall söka Mig, och ni skall också finna Mig om ni söker Mig av hela ert hjärta. Ty Jag skall låta er finna Mig, säger HERREN."

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar denna sången, så fin och den säger en så mkt!

/bella