Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 28 juli 2010

I Din närhet!

Ps. 34:19 ”HERREN är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälsar dem som har en bedrövad ande.”

Ps. 65:5 ”Salig är den som du utväljer och låter komma dig nära, han får bo i dina gårdar. Låt oss bli mättade av det goda i ditt hus, det heliga i ditt tempel.”


Ps. 145:18-20 ”HERREN är nära alla som åkallar honom, alla dem som åkallar honom i sanning.
Han gör vad de gudfruktiga begär, han hör deras rop och frälser dem.
HERREN bevarar alla dem som älskar honom, men alla ogudaktiga förgör han.”

Jes. 55:6-9 ”Sök HERREN medan han låter sig finnas, åkalla honom medan han är nära.
Den ogudaktige må överge sin väg, den orättfärdige sina tankar och vända om till HERREN, så skall han förbarma sig över honom, och till vår Gud, ty han skall ge mycken förlåtelse.
Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger HERREN.
Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar
och mina tankar högre än era tankar.”

Klag.3:57 ”Du kom mig nära när jag åkallade dig,
du sade: "Frukta inte!"

Ef.2:13-18 ”Men nu har ni, som är i Kristus Jesus och som en gång var långt borta, kommit nära genom Kristi blod. Ty han är vår frid, han som gjorde de två till ett och rev ner skiljemuren. Detta skedde när han i sitt kött tog bort fiendskapen, lagen med dess bud och stadgar, för att av de båda i sig skapa en enda ny människa och så skapa frid. Så skulle han i en enda kropp försona de båda med Gud genom korset, sedan han där hade dödat fiendskapen. Han har kommit och predikat frid för er som var långt borta och frid för dem som var nära. Ty genom honom har vi båda i en och samme Ande tillträde till Fadern.”
(Folkbibeln)

Inga kommentarer: