Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 13 mars 2011

Jesus är Livets bröd!

Joh. 6:32-40 ”Då sade Jesus till dem: "Amen, amen säger jag er: Det är inte Mose som har gett er brödet från himlen, utan det är min Fader som ger er det sanna brödet från himlen.
Guds bröd är det bröd som kommer ner från himlen och ger världen liv." De sade till honom: "Herre, ge oss alltid det brödet!" Jesus svarade: "Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta. Men jag har sagt er: Ni har sett mig och tror inte.

Alla som Fadern ger mig kommer till mig, och den som kommer till mig skall jag aldrig någonsin kasta ut. Ty jag har inte kommit ner från himlen för att göra min vilja utan hans vilja som har sänt mig.
Och detta är hans vilja som har sänt mig att jag inte skall förlora någon enda av alla dem som han har gett mig, utan att jag skall låta dem uppstå på den yttersta dagen. Ty detta är min Faders vilja, att var och en som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen."

Matt. 5:6 ”Saliga är de som hungrar och törstar efter rättfärdighet, de skall bli mättade”.

Det är aldrig vårt intellekt eller vår kompetens som kan frälsa oss utan vi behöver ha ett barns totala tillit och förtröstan på Gud, vår Fader och Hans Son, Jesus Kristus.

Luk. 18:17 ”Amen säger jag er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn, han kommer aldrig ditin."

5 kommentarer:

Marguerite sa...

Tack för inlägget,Anna!!!Din blogg är verkligen "dagligt bröd"!!!Det är så välsignat att läsa..........Stooor Kram!!!

Anna sa...

Gud är så god! Man vill ju gärna dela med sig när man själv blivit lite extra välsignad!
Ha det gott, och tack för allt gott du själv skriver på din blogg!

Anonym sa...

Tack för det dagliga brödet du delar med dig av Anna. Man får verkligen en ännu större längtan när man läser din blogg. Kramar!

Anna sa...

Tack Annika, om man kan vara till välsignelse för någon så är det bara Guds stora underbara nåd!
Gud välsigne dig!

Jan Samuel sa...

Helt enig med Annika og Marguerite!!!!!!!
Tusen takk for alt du deler med oss,og må Gud RIKELIG velsigne deg Anna.AMEN!!!!!!!
Hilsen Jan Samuel.