Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 25 mars 2013

Endast den Helige Ande kan överbevisa en människa om behovet av att bli frälst!

Guds eld brinner i Sverige
Av Sven Nilsson
Publicerad: 2013-03-21 17:13
Källa: Hemmets Vän
Citat: ”Vi måste ha respekt för att endast den helige Ande kan överbevisa en människa om behovet av att bli frälst. En bedjande församling, driven av Jesu kärlek till de förlorade förlöser alltid Guds närvaro.

Vi är inne i ett kritiskt skede i Sverige just nu. Så mycket står på spel. Vi vet att Gud vill folkväckelse i Sverige. Han har talat, hans eld brinner, han vill! – Men vill vi?

Gud behöver arbetare till skörden. Tag emot helig Ande och skörda där du står!
Det finns en desperation i det andliga sökandet ute bland människor. Det finns en motsvarande otillfredsställelse bland Guds folk över sakernas tillstånd i våra församlingar. Om den får växa till en förkrosselse över vår hittillsvarande ofruktbarhet kan Gud göra undret som väcker oss alla. Genom Guds nåd och den helige Ande är det möjligt!”

Sven Nilsson
********************
Sanningens Ande
Joh. 16:5 "Nu går jag till honom som har sänt mig, och ingen av er frågar mig: Vart går du? 6 Men eftersom jag har sagt er detta, är era hjärtan fyllda av sorg. 7 Men jag säger er sanningen: Det är bäst för er att jag går bort. Ty om jag inte går bort, kommer inte Hjälparen till er. Men när jag går bort, skall jag sända honom till er. 8 Och när han kommer, skall han överbevisa världen om synd och rättfärdighet och dom: 9 om synd, ty de tror inte på mig, 10 om rättfärdighet, ty jag går till Fadern och ni ser mig inte längre, 11 om dom, ty denna världens furste är dömd. 12 Jag har ännu mycket att säga er, men ni kan inte bära det nu. 13 Men när han kommer, sanningens Ande, då skall han föra er in i hela sanningen. Ty han skall inte tala av sig själv, utan allt det han hör skall han tala, och han skall förkunna för er vad som kommer att ske. 14 Han skall förhärliga mig, ty av det som är mitt skall han ta och förkunna för er. 15 Allt vad Fadern har är mitt. Därför sade jag att han skall ta av det som är mitt och förkunna för er."

2 kommentarer:

Marguerite sa...

Tack Anna!!!
Önskar dig en fin och Välsignad Påskhelg!!!
KRAAAM!!!

Anna sa...

Tack, Marguerite! Önskar dig också en välsignad Påsk!
/Anna