Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 15 mars 2013

Tältmöte: "När jag mitt liv åt Jesus gav"



1. När jag mitt liv åt Jesus gav
min synd försvann i nådens hav
min själ blev frälst, mitt hjärta fylldes utav fröjd
Det blev förvandling underbar
ty jag som förr på bördor bar
blev löst och fri och kunde sjunga glad och nöjd.

Kör: /:Halleluja, halleluja, min synd försvann i nådens hav vid Golgata:/


2. I världens härlighet och glans
för mig ej någon lycka fanns
i själens djup jag kände syndens fattigdom
Men Jesus gjorde allting nytt
all suckan blev i fröjd förbytt
Ja, allt förvandlades när jag till Jesus kom.

3. Hur skall jag kunna lova dig
för all den nåd du skänkt åt mig?
Hur skall mitt hjärta kunna bringa dig sitt pris?
Mitt hela liv du äga skall,
min tid, min kraft, min gärning all
tills jag en gång står bärgad uti paradis.

Inga kommentarer: