Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 1 mars 2013

Pelle & Evie, "Vart leder vägen?"



Herre ofta jag undrar
Vart leder den vägen du mig för
Stundom syns allt så dunkelt
Min egen väg du omintet gör

Kör
Tro, tro blott mitt barn
Jag är med var dag


Herre, vågar jag vandra
Du vet att jag tvekar ibland
Jag ryggar tillbaka för höjden
Och jag skräms vid de mörka djupens rand

Herre dig vill jag prisa
Prisa ditt stora frälsnings råd
Ditt ord alltid mig följer
De löften du givit i din nåd

**********************************
Ps. 23:4 ”Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig. Din käpp och stav de tröstar mig.
5 Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn. Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.
6 Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall bo i HERRENS hus evinnerligen.”

Ps. 43:2 ”Gud är vår tillflykt och vår starkhet, en hjälp i nöden, väl beprövad.
3 Därför skall vi inte frukta, om än jorden skakar och bergen störtar ner i havsdjupet,
4 om än havets vågor brusar och svallar, så att bergen bävar vid dess uppror. Sela.”

Ps. 91:1 ”Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga,
2 han säger: "I HERREN har jag min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på."
3 Han skall rädda dig från fågelfängarens snara och från den förödande pesten.
4 Med sina fjädrar skall han övertäcka dig, under hans vingar skall du finna tillflykt.
Hans trofasthet är sköld och skärm.”

Ps. 118:6 ”HERREN är med mig, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig?
7 HERREN är med mig, han är min hjälpare, jag kan utan fruktan se på dem som hatar mig.
8 Det är bättre att ta sin tillflykt till HERREN än att lita på människor.
9 Det är bättre att ta sin tillflykt till HERREN än att lita på furstar.”

Jes. 12:2 ”Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte, ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång. Han har blivit min frälsning."
3 Med fröjd skall ni ösa vatten ur frälsningens källor.
4 På den dagen skall ni säga: "Tacka HERREN,
åkalla hans namn, gör hans gärningar kända bland folken. Förkunna att hans namn är upphöjt.”

Jes 35:3 ”Stärk kraftlösa händer, styrk vacklande knän.
4 Säg till de försagda: "Var starka, frukta inte!" Se, er Gud kommer med hämnd, vedergällning kommer från Gud. Han kommer själv och frälsar er.”

Jes. 41:10 ”Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud.
Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.”

Jes. 44:8 ”Frukta inte och var inte förskräckta. Har jag inte för länge sedan låtit er höra om detta
och förkunnat det? Ni är ju mina vittnen. Finns det någon Gud förutom mig? Nej, det finns ingen annan klippa, jag vet ingen.”

Jer. 17:7 ”Men välsignad är den man som förtröstar på HERREN, den som har HERREN till sin förtröstan.
8 Han är som ett träd planterat vid vatten och som sträcker ut sina rötter till bäcken. Det fruktar inte om hetta kommer, dess löv är alltid gröna. Det blir inte förskräckt om ett torrt år kommer, och det upphör aldrig att bära frukt.”

Hes. 2:6 ”Och du människobarn, frukta inte för dem och frukta inte för deras ord, fastän du omges av tistlar och törnen och bor bland skorpioner. Frukta inte för deras ord och förfäras inte för dem, ty de är ett upproriskt släkte.”

Rom. 8:14 ”Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner.
15 Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, i vilken vi ropar: "Abba!* Fader!"

2 kommentarer:

Natha sa...

Hittat precis hit, vilken underbar blogg!

Anna sa...

Hej Natha, tack för din kommentar!
Guds välsignelse önskar jag dig!