Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 15 augusti 2010

Profetians gåva är större än tungomålstalets!

Förtydligande av mitt förra inlägg. Kanske någon uppfattar det som att jag menar att profetia inte skulle vara viktig, men det är tvärtom, vi behöver mer av profetia i församlingarna.
Vad jag ville framhålla var att vi inte får glömma bort att Gud kan vända ett negativt skeende, om Guds folk börjar be och ropa till Gud om förändring! Viktigt är att ha sitt focus på Jesus och Guds Ord, i det som sker, så vi inte grips av fruktan. Mycket viktigt i dessa tider är också att vi som Guds folk tänker på att uppmuntra varandra så vi inte tappar modet!

***********************************************************


1 Kor.14: 1-5 ”Sträva ivrigt efter kärleken, men sök också vinna de andliga gåvorna, framför allt profetians gåva. Den som talar tungomål talar inte till människor utan till Gud. Ingen förstår honom, när han i sin ande talar hemligheter. Men den som profeterar talar till människor och ger dem uppbyggelse, uppmuntran och tröst. Den som talar tungomål uppbygger sig själv, men den som profeterar uppbygger församlingen. Jag önskar att ni alla skall tala tungomål men hellre att ni skall profetera. Den som profeterar är förmer än den som talar tungomål, om inte denne uttyder sitt tal, så att församlingen blir uppbyggd.”

Luk. 21:25-28 ”Tecken skall visa sig i solen, i månen och i stjärnorna, och på jorden skall folken gripas av ångest och stå rådlösa vid havets och bränningarnas dån. Människor skall ge upp andan av skräck, i väntan på det som skall komma över världen. Ty himlens krafter skall skakas. Då skall man se Människosonen komma i ett moln med stor makt och härlighet. Men när detta börjar ske, så räta på er och lyft upp era huvuden, ty då närmar sig er förlossning."

Inga kommentarer: