Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 4 augusti 2010

You Are My Hiding Place!



Ps. 27:5-6 ”Ty han håller mig gömd i sin hydda på olyckans dag. Han beskyddar mig i sin boning, han för mig upp på klippan.
Nu kan mitt huvud höja sig över mina fiender runt omkring mig. Jag vill offra jublets offer i hans hydda, jag vill sjunga till HERRENS ära och lova honom.”

Ps.32:6-7 ”Därför skall alla fromma be till dig medan du är att finna. Om än stora vattenfloder kommer skall de inte nå dem. Du är mitt beskydd, för nöd bevarar du mig, med frälsningens jubel omger du mig. Sela ”

Ps. 42:1-2 ”För sångmästaren, en sång av Koras söner. Som hjorten trängtar efter vattenbäckar, så längtar min själ efter dig, o Gud.”

Ps. 53:3-5 ”Ständigt står mina förföljare efter mitt liv, de är många som i högmod strider mot mig.
När fruktan kommer över mig förtröstar jag på dig. Med Guds hjälp skall jag prisa hans ord,
på Gud förtröstar jag och fruktar inte. Vad kan det som är kött göra mig?”

( Folkbibeln )

Inga kommentarer: