Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 15 augusti 2010

Domedagsprofetiorna är många, men Herren Gud är STÖRRE!!!

Mörkret breder till synes ut sig över vårt land, och över Kristi kropp, församlingen, men Gud är Ljus, och ljuset har makten över mörkret, och mörkret kan aldrig få övertag över ljuset. Det är så viktigt att vi, som Guds folk, får tag på den här biten också, att se Guds möjligheter mitt i allt detta som till synes ser så hopplöst ut.
******************************************************

Joh. 1:1-5 ”I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Genom honom har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. I honom var liv, och livet var människornas ljus. Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det.”
Rom. 8:15 ”Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, i vilken vi ropar: "Abba!* Fader!"

*****************************
Herren Guds namn står över alla andra namn och Han har all makt att förändra våra hjärtan, våra församlingar och vårt land!
*****************************
Matt. 19:26 ”Jesus såg på dem och sade: "För människor är det omöjligt, men för Gud är allting möjligt."

*****************************
Bönen har en oerhört stor betydelse om vi vill se förändring, och att våra hjärtan blir renade och kommer i samklang med Guds hjärta, så att vi kan be ut det som Guds Helige Ande manar oss till.
*****************************

2 Krön 7:14-15 ”..men (om) mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land. Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.”

Hebr. 12:13-14 ”Gör stigarna raka för era fötter, så att den fot som haltar inte går ur led utan i stället blir botad. Sträva efter frid med alla och efter helgelse. Ty utan helgelse kommer ingen att se Herren.”

Matt. 13:15-16 ”Ty detta folks hjärta är förstockat. De hör illa med sina öron, och de sluter sina ögon, så att de inte ser med ögonen eller hör med öronen eller förstår med hjärtat och vänder om, så att jag får bota dem. Men saliga är era ögon som ser och era öron som hör.”

Ps. 107:19-22 ”Men de ropade till HERREN i sin nöd, och han frälste dem ur deras trångmål. Han sände sitt ord och botade dem och räddade dem från undergång. Må de tacka HERREN för hans nåd, för hans underbara gärningar mot människors barn. Må de offra lovets offer och förkunna hans verk med jubel.”

Hes. 36:33-36 ”Så säger Herren, HERREN: När jag har renat er från alla era missgärningar, då skall jag låta städerna på nytt bli bebodda, och då skall ruinerna på nytt byggas upp. Det ödelagda landet skall åter bli brukat i stället för att ha legat som en ödemark inför var och en som gått fram där. Då skall man säga: Det landet som var så ödelagt har nu blivit som Edens lustgård, och städerna som var så ödelagda, skövlade och förstörda, de är nu bebodda och befästa. Då skall de folk som är kvar runt omkring er inse att jag, HERREN, åter har byggt upp det som var förstört och på nytt planterat det som var ödelagt. Jag, HERREN, har talat det, och jag skall göra det.”

Inga kommentarer: