Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 21 januari 2011

Ingen är helig som Herren!

Hannas lovsång
1 Sam. 2:1-2 ”Hanna bad och sade: "Mitt hjärta fröjdar sig i HERREN, mitt horn är upphöjt genom HERREN. Min mun är vidöppen mot mina fiender, ty jag gläder mig i din frälsning. Ingen är helig som HERREN, ty ingen finns utom dig. Ingen klippa är som vår Gud.”
 
Ords. 3:5 ”Förtrösta på HERREN av hela ditt hjärta,
förlita dig inte på ditt förstånd.
Räkna med honom på alla dina vägar,
så skall han göra dina stigar jämna.”

4 kommentarer:

Marguerite sa...

Jag instämmer med Hanna i denna hennes lovsång till Herren!!! Amen,Hallaluja!!! Ha en skön helg,Anna! KRAM!

Anna sa...

Ha en skön helg du också, Marguerite!

Fletch Whipp sa...

Hälsningar, jag ville bara skriva och säga tack för att släppa ut en länk till min sida här i Amerika. Jag älskar svenska folket och kulturen (jag försöker översättaren att respektera ditt språk, ursäkter om översättningen är ovanligt) Jag ber Gud rikaste välsignelser på er för Sverige genomslag i 2011-Fletch.

Anna sa...

Tack, Fletch Whipp! Tack för det du skriver, det är sådant som vi behöver höra!
Gud välsigne dig och din familj!