Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 8 januari 2011

Islossning!


Snösmältning och islossning pågår för fullt utanför fönstret.
Det får mig att tänka på det som jag tror att många längtar efter i vårt land, en Andens islossning, där den Helige Andes vind får blåsa bort allt det frusna och hårda i våra liv, så att Guds liv får börja växa och blomma ut i oss, och där Han får rensa bort allt ogräs så att Hans Rike fritt kan växa till i oss..
Det som sker, sker inte genom vår egen kraft, utan genom Guds Helige Ande.

Ps. 147:18 ”Han sänder sitt ord och det frusna smälter, han låter sin vind blåsa och vattnen strömmar.”

Jes. 58:11 ”Och HERREN skall alltid leda dig; han skall mätta dig mitt i ödemarken och ge styrka åt benen i din kropp. Du skall vara lik en vattenrik trädgård och likna ett källsprång, vars vatten aldrig tryter.”

Joh. 10:10 ”… Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd.”

1 kommentar:

Anonym sa...

UNDERBART...Kram