Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 30 augusti 2015

Softly and Tenderly Jesus is calling!

 
Bed och ni skall få

Matt. 7:7 ”Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er.
8 Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

Jesus är livets bröd

Joh. 6:32 "Då sade Jesus till dem: "Amen, amen säger jag er: Det är inte Mose som har gett er brödet från himlen, utan det är min Fader som ger er det sanna brödet från himlen.
33 Guds bröd är det bröd som kommer ner från himlen och ger världen liv."
34 De sade till honom: "Herre, ge oss alltid det brödet!" 

35 Jesus svarade: "Jag är livets bröd. Den som kommer till mig skall aldrig hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.

36 Men jag har sagt er: Ni har sett mig och tror inte.
37 Alla som Fadern ger mig kommer till mig, och den som kommer till mig skall jag aldrig någonsin kasta ut. 

38 Ty jag har inte kommit ner från himlen för att göra min vilja utan hans vilja som har sänt mig.
39 Och detta är hans vilja som har sänt mig att jag inte skall förlora någon enda av alla dem som han har gett mig, utan att jag skall låta dem uppstå på den yttersta dagen.
40 Ty detta är min Faders vilja, att var och en som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen."

Inga kommentarer: