Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 11 juni 2010

All to Jesus I Surrender! (Video)



Psalm 32

Vilken lycka för dem som fått sin skuld förlåten! Vilken glädje när synderna plånas ut! Vilken befrielse det blir för dem som har bekänt sina synder och fått dem utplånade av Gud.

Det fanns en period i mitt liv, när jag ville hålla det hemligt vilken syndare jag var. Men min oärlighet gjorde mig olycklig, och varje dag blev en missräkning.

Både dag och natt straffade du mig. Min livskraft torkade upp som vatten en varm sommardag.

Till slut bekände jag alla mina synder för dig. Jag ville inte längre tiga med allt orätt jag gjort. Jag sa för mig själv: "Jag ska bekänna allt inför Herren."Och du förlät mig verkligen, och all min skuld försvann.

Därför ska alla som tror bekänna sina synder inför Gud, medan det ännu är tid att få förlåtelse. Då kommer domen inte att drabba dem.


Hos dig känner jag mig säker, och du tillåter inte att ångest och nöd griper tag i mig. Därför sjunger jag högt om din frälsning.

Du sa till mig: "Jag vill undervisa dig och leda dig på den väg du ska gå. Jag ska ge dig råd och jag ska följa dig med min blick.

Var därför inte som hästar eller åsnor, som måste ha betsel i munnen för att hålla sig på vägen!"

Många sorger drabbar ogudaktiga människor, men en bestående kärlek omger dem som litar på Herren.

Ni som tillhör Herren, var glada och jubla högt. Gud lyssnar till er. Sjung av glädje.

(Handbok för Livet, Levande Bibeln)

Inga kommentarer: