Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 6 juni 2010

Nationaldagsönskan för Sverige! Låt Ditt rike komma Gud, och låt Din vilja ske i detta land!

 ...men (om) mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land. Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats.
2 Krön 7:14-15

Detta valår, då politiker tävlar med varandra för att kunna presentera förslag som drar väljare, kommer här några förslag som tveklöst skulle gagna vårt land!
*Återinför kristendomen som huvudreligion i vårt land med kristendomsundervisning i skolorna!
*Prioritera tio Guds bud som rättesnöret att leva efter!
*Värna om full frihet att predika Guds Ord ur HELA bibeln! Vi behöver allt Guds Ord!
*Ta krafttag mot antisemitismen!
*Återinför bibelns syn på äktenskapet, att det bara är till mellan man och kvinna!
*Verka för en betydligt mer restriktiv abortlag, till försvar för det ofödda barnet och dess rätt att leva!
*Det förnämsta budet: Älska Herren din Gud av hela ditt hjärta...och din nästa som dig själv....

5 Mos. 6:5-9  "Och du skall älska HERREN, din Gud, av hela ditt hjärta och av hela din själ och av all din kraft. Dessa ord som jag i dag ger dig befallning om, skall du lägga på hjärtat. Du skall inskärpa dem hos dina barn och tala om dem när du sitter i ditt hus och när du går på vägen, när du lägger dig och när du stiger upp. Du skall binda dem som ett tecken på din hand, och de skall vara som ett band till påminnelse på din panna. Och du skall skriva dem på dörrposterna i ditt hus och på dina portar."

Matt. 22:36-40  "Mästare, vilket är det största budet i lagen?" Han svarade: Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. Detta är det största och främsta budet. Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv. På dessa två bud hänger hela lagen och profeterna."

2 kommentarer:

Lars Erik Johansson sa...

Amen! Det är dags att Guds vilja får ske i Sverige.

Anna sa...

Tack, Lars-Erik, för din kommentar! Ja, vi ser fram emot en förändring i detta land, då mörker ska vändas till ljus, när Guds vilja får ske!