Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 10 juni 2010

Bröderna Gardells attacker, både mot Israel och Guds församling!

Det finns ett starkt samband mellan Israel och Guds Församling, då frälsningen kommer från judarna och Jesus själv var jude.

Israel och den Levande Gudens församling är ju två ting som ligger mycket nära Guds eget hjärta, så därför är de också två områden som fienden riktar in sig särskilt mycket på, och nu verkar det som just dessa bröderna Gardell medvetet har gått in för att gå fiendens (satans) ärenden, och attackera var sitt av dessa områden.


Mattias Gardell samarbetar helt klart med mörkrets krafter, och ägnar sig åt att attackera Israel och det judiska folket, med syfte att skada Guds egendomsfolk judarna, och deras eget land Israel. Till detta tar han hjälp av alla mörka krafter han kan uppbåda.
http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=7869&Itemid=98

Jonas Gardell ägnar sig åt att förföra människor, bort från Gud, med sitt falska ”evangelium”. Detta är en satanisk attack mot den Levande Gudens Församling i vårt land! Han har satt ihop sitt eget ”evangelium”, med avsikt att förföra och vilseleda de kristna.
Luk. 17:1-2 ”En dag varnade Jesus sina efterföljare och sa: ”Det kommer alltid att finnas sådant som frestar människor att synda. Men olycka ska drabba den som frestar andra.

Ja, det skulle vara bättre för honom att bli kastad i havet med en stor sten runt halsen, än att han ska leva kvar och kunna vilseleda någon av dessa som med ett barns tillit tror på mig.”

(Handbok för Livet, den Levande Bibeln)

Upp. 22:18-21 ”Men jag vill varna alla som lyssnar till budskapet från Gud i den här boken: Om någon lägger till något till det som är skrivet, ska Gud låta honom drabbas av alla de plågor som det står om i boken.

Och om någon tar bort något från det budskap Gud har framfört i boken, ska Gud ta ifrån honom hans del i livets träd och den heliga staden, som det står om i boken.

Han som intygar detta säger: ”Ja, jag kommer snart!”Ja, det är sant! Kom, Herre Jesus!

Med önskan om att Herren Jesus godhet och kärlek ska följa er alla.”

(Handbok för Livet, den Levande Bibeln)

Det går aldrig att bli frälst om man utesluter Kristi kors, och att Jesus dog för våra synder, för att vi skulle kunna få förlåtelse och frälsning genom Jesus Kristus. Synd och oförlåtelse kommer aldrig in i himlen!

De böcker som Gardell gett ut, är inte grundade på Bibelns sanningar, utan är istället ett falskt evangelium som drar människor bort från Gud, och leder dem rakt till helvetet! Du som läst dessa böcker och gått på hans lögner och förvanskningar av Bibeln, det bästa du kan göra är att istället börja läsa Bibeln, Guds eget Ord, och där finna den rätta vägen till Gud!

Rom. 3: 22-25 "Vi kan bli skuldfria inför Gud genom att tro på Jesus Kristus. Och detta gäller alla, vilka vi än är. ALLA har ju syndat och förlorat gemenskapen med Gud, Han som kan rädda oss. Men nu har Han gett oss en möjlighet som vi inte förtjänar. Han har visat sin NÅD och låtit oss bli skuldfria inför Honom genom att låta Jesus Kristus köpa oss fria från vårt slaveri under synden. Gud lät Jesus offra sitt blod och ta straffet för våra synder, för att alla som tror ska få förlåtelse."
(Handbok för livet, Levande Bibeln)
Rom. 10: 9-13 "Om du alltså öppet bekänner att Jesus är Herren och av hela ditt hjärta tror att Gud har uppväckt Honom från de döda, då blir du räddad. Det är vårt hjärtas tro som gör oss skuldfria inför Gud, och vår öppna bekännelse som räddar oss. Gud har ju sagt i Skriften: "Ingen som tror på Honom skall bli besviken." Detta gäller för både judar och andra folk, för vi har alla samma Herre. Och Han ger generöst av sitt goda till alla som tillber Honom, för det står också i Skriften: "var och en som tillber Herren ska bli räddad."
(Handbok för livet, Levande Bibeln)
Joh.10: 7-15 ”Då sade Jesus än en gång: "Amen, amen säger jag er: Jag är dörren till fåren. Alla som har kommit före mig är tjuvar och rövare, men fåren har inte lyssnat till dem. Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst, och han skall gå in och gå ut och finna bete. Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd. Jag är den gode herden. Den gode herden ger sitt liv för fåren. Den som är lejd och inte är en herde med egna får, han överger fåren och flyr, när han ser vargen komma. Och vargen river dem och skingrar hjorden. Den som är lejd bryr sig inte om fåren. Jag är den gode herden, och jag känner mina får, och mina får känner mig, liksom Fadern känner mig och jag känner Fadern, och jag ger mitt liv för fåren.”
(Folkbibeln)
Apg. 4:11-12”Jesus är stenen som ni byggnadsarbetare kastade bort, men som blev en hörnsten. Hos ingen annan finns frälsningen. Inte heller finns det under himlen något annat namn, som givits åt människor, genom vilket vi blir frälsta."
(Folkbibeln)

Inga kommentarer: