Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 5 december 2010

Herrens nåd är var morgon ny!

Ps.25:5 ” Led mig och undervisa mig, för du är en Gud som räddar mig! Det är bara på dig jag kan hoppas!

Ps. 103:6-12 ”Han står vid sitt ord, och därför ger han rättvisa åt alla som behandlas orättvist.
Han är vår Gud, som uppenbarade sin vilja och natur för Mose och Israels folk.
Han är barmhärtig och kärleksfull, också mot dem som inte förtjänar det. Hans kärlek är gränslös. 

Det dröjer innan han blir vred. Han är fylld av godhet och kärlek. Han går aldrig omkring med ett horn i sidan till någon. Han är inte långsint.
Han har inte bestraffat oss även om vi varit förtjänta av det.
Hans kärlek till oss som fruktar och ärar honom är lika stor som himlen är hög över jorden.
Och våra synder har han kastat bort, lika långt bort som öster är från väster."


(Handbok för Livet)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hans kärlek är gränslös, Han nåd är oändlig, Hans kraft ingen människa utforskat än. Ty av sina väldig eviga skatter. Han giver och giver och giver igen. AMEN Anna. kram Annika.

Marguerite sa...

Ja Gud vare Tack och Lov!!! AMEN!!! Kram!