Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 31 december 2010

Nyårsönskan!

2 Krön. 7:14-15 "...men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land.
Mina ögon skall nu vara öppna och mina öron lyssna till vad som beds på denna plats."


Kallelse till omvändelse
Joel 2:12-13 "Men nu, säger HERREN, vänd om till mig av hela ert hjärta, med fasta, gråt och klagan.
Riv sönder era hjärtan, inte era kläder, och vänd om till HERREN, er Gud.
Ty nådig och barmhärtig är han, sen till vrede och stor i nåd, och han ångrar det onda.

********************
Önskar på nytt se den Helige Andes Eld brinna över Sverige så att Guds Församling vänder sig om till Herren och gör sig av med alla sina eländiga avgudar och alla tomma aktiviteter.

Önskar se att kylan, föraktet och konkurrenstänkandet mellan många kristna människor får ge vika för Guds sanna kärlek och barmhärtighet.
En kärlek som strävar efter att leva rent och efterlikna Jesus mer och mer i lära och liv. 

En kärlek som värnar om de svaga och utsatta i samhället.
Den sanna enheten går bara att finna vid Kristi kors genom Jesus Kristus Guds Son. Inte en enhet där vi börjar flörta med, och öppna upp oss för andra religioner och där Jesus Kristus bara ingår som en del. Guds Ord är väldigt tydligt med att vi inte ska ha några andra gudar JÄMTE Herren Gud själv.

Guds Ord, Bibeln, är vårt enda rättesnöre, vår kompass genom livet. Jesus Kristus är den ENDA vägen till Gud och till ett Evigt Liv i himmelen!

Vill tillönska er alla ett gott och välsignat nytt år med Jesus i centrum!

Inga kommentarer: