Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 31 december 2010

Guds makt har INGA begränsningar!



Jes. 55:6-9 ”Sök HERREN medan han låter sig finnas, åkalla honom medan han är nära.
Den ogudaktige må överge sin väg, den orättfärdige sina tankar och vända om till HERREN, så skall han förbarma sig över honom, och till vår Gud, ty han skall ge mycken förlåtelse.
Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger HERREN. Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar och mina tankar högre än era tankar.”

Mark. 10:27 ”Jesus såg på dem och sade: "För människor är det omöjligt, men inte för Gud. Ty för Gud är allting möjligt."

Joh. 11:40 ”Jesus sade till henne: "Har jag inte sagt dig att om du tror, skall du få se Guds härlighet?"

1 kommentar:

Anonym sa...

Här nere lever vi av tro, och en dag ska tron bytas ut mot åskådning. Tack käre Jesus. Kram Anna Gud är med dig.