Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 25 maj 2011

En allvarlig profetisk varning! Av Samuel Frodsham.

 Av Samuel Frodsham 1965 ¨

"Det är skrivet ” Förakta inte profetior, men pröva allt, behåll det goda, och håll er borta från allt slags ont.”
(1 Tess. 5:20-22)

Följande är utdrag från profetiska ord som gavs till en som var under mycket stark smörjelse. Vi anser att alla som läser dessa allvarliga profetiska varningar borde begrunda dessa väl.
”Lita på hans profeter, så skall det gå er väl."
(2 Krön 20ff)

Stort mörker kommer över de länder som har hört Mitt evangelium, men som inte längre vandrar i det.
Min vrede skall bli manifesterad mot all ogudaktighet. Den skall komma med stor intensitet.
Mina domar är bokstavliga och inte en sak som man lättvindigt skall låta passera. Innan jag hemsöker nationerna med mina domar, så kommer jag att börja med Mitt hus.
När det är dags för min vrede att komma över världens städer, så skall Mitt folk vara avskilda. Jag önskar ett folk utan fläck och skrynkla och detta folk skall bli bevarat under Min vrede som kommer över all ondska och orättfärdighet.
Jag skall förbereda dig för kommande dagar genom att låta dig gå på en hård stig, som kommer att ge dig orsak att ständigt ropa till Mig. För när saker och ting går lätt, söker inte människor mig, utan de gläder sig över en tillfällig välsignelse.
Jag visar dig dessa saker för att du flitigt måtte söka Mig hela tiden. När du söker mig, kommer Jag att öppna sanningar för dig som du inte har sett förut, sanningar som kommer att ge dig förmåga att stå fast i de sista dagarna."

Fortsätt och läs mer: http://www.ytterstatiden.nu/empty_37.html 

Hämtat från: www.ytterstatiden.nu

1 kommentar:

Marguerite sa...

Detta är i överenstämmelse med vad jag hör Herren tala den senaste tiden.Det kommer att bli nöd,för att folk ska söka Herren!!! Kram till dig,Anna och Herrens välsignelse!!! Må vi vara vakande och bedjande!!!