Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 28 maj 2011

Barnatro, Mia Marianne o Per Philip.



Jesus och barnen

Luk. 18:15-17 "Man bar också fram spädbarn till Jesus för att han skulle röra vid dem. När lärjungarna såg det, visade de bort dem.
Men Jesus kallade dem till sig och sade: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty Guds rike tillhör sådana. Amen säger jag er:
Den som inte tar emot Guds rike som ett barn, han kommer aldrig ditin."

2 kommentarer:

Marguerite sa...

Ja,Tack och Lov att vi får vara som barn,Anna!!!(Sången Barnatro,önskade vår mamma sjunga med oss i söndags på Mors Dag.Den "lyfte" oss,allihop!!!)Ha en fin och välsignad dag!!! Kramar!!!

Midnatsrop sa...

Jag kan bara säga AMEN, till ditt inlägg Anna. Jag älskar att sjunga denna sången. Vi är alla barn, som hör Guds rike till. Kram!