Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 18 maj 2011

You Are My Hiding Place!



Ps. 32:7 "Du är mitt beskydd, för nöd bevarar du mig, med frälsningens jubel omger du mig. Sela."

Ps. 56:3 "Ständigt står mina förföljare efter mitt liv, de är många som i högmod strider mot mig."

Ps. 42:2 "Som hjorten trängtar efter vattenbäckar, så längtar min själ efter dig, o Gud."


1 Joh. 4:1-6 "Mina älskade, tro inte alla andar utan pröva andarna om de kommer från Gud. Ty många falska profeter har gått ut i världen.
Så känner ni igen Guds Ande: varje ande, som bekänner att Jesus är Kristus, som kommit i köttet, han är från Gud, och varje ande som inte bekänner Jesus, han är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu är i världen.
Ni, kära barn, är från Gud och har besegrat dem, ty han som är i er är större än den som är i världen. De är av världen och därför talar de vad som är av världen, och världen lyssnar till dem. Vi tillhör Gud.
Den som känner Gud lyssnar till oss, den som inte är av Gud lyssnar inte till oss. Det är så vi känner igen sanningens Ande och villfarelsens ande."

Inga kommentarer: