Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 30 april 2012

I Have Decided To Follow Jesus!



Jag har beslutat att följa Jesus,
Jag har beslutat att följa Jesus,
Jag har beslutat att följa Jesus,
och aldrig mer tillbaka gå.


Om andra tvekar så vill jag följa,
Om andra tvekar så vill jag följa,
Om andra tvekar så vill jag följa Honom,
och aldrig mer tillbaka gå.

Jag följer korset och lämnar världen,
Jag följer korset och lämnar världen,
Jag följer korset och lämnar världen,
och ingen väg tillbaka går.

Så jag tjänar Jesus och ingen annan,
ja jag tjänar Jesus och ingen annan,
ja jag tjänar Jesus och ingen annan,
jag all min kärlek honom ger.

Ingen väg tillbaka går,
nej jag skall aldrig mer tillbaka gå…

De rättfärdigas lycka
Ps.1 ”Salig är den som inte följer de ogudaktigas råd och inte går på syndares väg eller sitter bland bespottare
2 utan har sin glädje i HERRENS undervisning och begrundar hans ord dag och natt.
3 Han är som ett träd, planterat vid vattenbäckar, vilket bär sin frukt i rätt tid och vars blad inte vissnar. Allt vad han gör lyckas väl.

4 Så är det inte med de ogudaktiga, de är som agnar som vinden för bort.
5 Därför skall de ogudaktiga ej bestå i domen, ej syndarna i de rättfärdigas församling.
6 Ty HERREN känner de rättfärdigas väg, men de ogudaktigas väg leder till fördärvet.”

Ps. 31:24 ”Älska HERREN, alla ni hans fromma. HERREN bevarar de trogna, men den som handlar högmodigt vedergäller han i fullt mått.
25 Var starka och frimodiga i era hjärtan, alla ni som hoppas på HERREN!”

Vad som än händer i denna omvälvande tid så är det viktigaste av allt att följa Jesus.

Inga kommentarer: