Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 12 november 2012

Hamas attackerar Israel med ett oupphörligt bombregn!

Raketregn över Israel
Källa: Jihad i Malmö
I lördags startade Hamas en ny offensiv mot Israel. Första steget var ett pansarskott mot en israelisk jeep vid gränsen. Efter att IDF slagit tillbaka med en bombattack, pågår nu på tredje dygnet ett oupphörligt bomb-regn över södra Israel.
Hittills (måndag morgon) har islamisterna avlossat över 120 raketer.

Löpande uppdatering finns på
IDF Twitter.

IDF pressmeddelanden finns här.
Läs vidare här >>>


Bed för Israel! Herren är med sitt folk!

Sions fiender skall komma på skam
1 En vallfartssång.
Stor nöd har de vållat mig alltifrån min ungdom - så skall Israel säga -
2 stor nöd har de vållat mig alltifrån min ungdom. Ändå blev de mig inte för starka.
3 På min rygg har plöjare plöjt och dragit långa fåror.
4 Men HERREN är rättfärdig, han har huggit av de ogudaktigas band.

5 De skall komma på skam och vika tillbaka, alla som hatar Sion.
6 De skall bli som gräs på taken, som vissnar innan det vuxit upp.
7 Ingen skördeman fyller sin hand med det, ingen kärvbindare sin famn.
8 De som går förbi säger inte: "HERRENS välsignelse må komma över er!
Vi välsignar er i HERRENS namn."

Inga kommentarer: