Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 22 november 2012

Nyheter från Israel 2012-11-22



Straffdom över Israels grannfolk
Sef. 2:4 "Gaza skall bli övergivet och Askelon förvandlat till en ödemark. Asdod skall drivas ut mitt på ljusa dagen och Ekron ryckas upp med rötterna.
5 Ve er som bor på landsträckan utmed havet, ni av kereteernas folk! HERRENS ord är emot dig,
Kanaan, du filisteernas land. Jag skall fördärva dig, så att ingen mer skall bo där.

6 Landsträckan utmed havet skall bli betesmarker, där herdarna har sina brunnar och fåren sina fållor.
7 Den skall tillfalla kvarlevan av Juda hus. Där skall de föra sin boskap i bet. I Askelons hus skall de lägga sig om kvällen, ty HERREN, deras Gud, skall se till dem och göra slut på deras fångenskap."

*****
Israels armés chefsrabbin citerar bibelord från Sakarja 12.

Veklagan över den genomstungne
Sak. 12:9 "På den dagen skall jag bestämma mig för att utrota alla hednafolk som kommer mot Jerusalem.
10 Men över Davids hus och över Jerusalems invånare skall jag utgjuta nådens och bönens Ande, så att de ser upp till mig som de har genomborrat. De skall sörja honom så som man sörjer ende sonen, och de skall gråta bittert över honom..."

Inga kommentarer: