Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 28 februari 2013

Europas säkerhet hotad av illegala flyktingar

Illegala flyktingar hotar Europas säkerhet
Av Zulmay Afzali
Publicerad: 2012-05-08 14:05

Tidigare regeringstjänsteman i Afghanistan: "Jag är själv flykting, men jag är bekymrad över att många människor som kommer till Sverige och söker asyl, gör det på falska grunder."

Citat: “Idag, just nu när jag skriver detta, korsar tusentals migranter Europas internationella gränser illegalt för att söka asyl. Dessa illegala migranter är ofta från Afghanistan, Pakistan, Somalia, olika arabländer och även många andra. Min oro kring detta är:
Hur många av de här människorna talar sanning? Med ”sanning” menar jag att de presenterar sanna och korrekta, inte fabricerade, asylhistorier och att de visar äkta, inte falska identitetshandlingar eller på annat sätt vilseleder de länder de kommer till.
Om asylsökande tar sig in på bedrägligt vis kan det snart eller på sikt leda till stora problem för Europa.”


Läs hela artikeln här: >>>

**********************

Läs mer av Zulmay Afzali:
Islamister som hotar oliktänkande ska inte representera mig
Av Zulmay Afzali
Publicerad: 2012-06-28 08:06, Uppdaterad: 2012-06-28 08:06

Det finns ingen möjlighet att integrera så många människor
Av Zulmay Afzali
Publicerad: 2013-02-08 07:02, Uppdaterad: 2013-02-08 21:02

Inga kommentarer: