Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 16 februari 2011

Herren, min klippa!



Hebr. 13:8 ”Jesus Kristus är densamme i går och i dag och i evighet.”

Ps. 18:2-4 ”... Hjärtligt kär har jag dig, HERRE, min starkhet, HERRE, mitt bergfäste, min borg och min räddare, min Gud, min tillflykts klippa, min sköld och mitt frälsnings horn, mitt värn.
Till HERREN, den högt lovade, ropar jag, och från mina fiender blir jag räddad.”


Jes. 44:8 ”Frukta inte och var inte förskräckta. Har jag inte för länge sedan låtit er höra om detta och förkunnat det? Ni är ju mina vittnen. Finns det någon Gud förutom mig? Nej, det finns ingen annan klippa, jag vet ingen.”

Ps. 62:6-9 ”Endast i Gud har du din ro, min själ,
ty från honom kommer ditt hopp.
Endast han är min klippa och min frälsning,
min borg, jag skall inte vackla.
Hos Gud är min frälsning och min ära,
min starka klippa, min tillflykt har jag i Gud.
Förtrösta alltid på honom, du folk, utgjut era hjärtan för honom.
Gud är vår tillflykt. Sela.”

Ps. 73:25-26 Vem har jag i himlen utom dig! När jag har dig
frågar jag inte efter något på jorden.
Om än min kropp och min själ tynar bort,
så är Gud mitt hjärtas klippa och min del för evigt.”

Allt Guds Ord är levande och verksamt. Det är viktigt att vi inte bara läser av ren slentrian, utan att vi tar oss tid att verkligen fördjupa oss i bibeltexten så att den blir till Liv och uppbyggelse för oss till både ande, själ och kropp.

Ords. 4:20-23 "Min son, tag vara på mitt tal, vänd ditt öra till mina ord. Låt dem inte vika från dina ögon, bevara dem i ditt hjärtas djup. Ty de är liv för var och en som finner dem och läkedom för hela hans kropp. Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty från det utgår livet."

Var välsignade!

2 kommentarer:

Marguerite sa...

Var välsignad själv,Anna,för det underbara inlägget i dag!!!Det är så uppbyggande att läsa,och så var det fin musik till!!! Ha en härlig dag!!!Kramar!

Jan Samuel sa...

Helt enig med deg Helene Marguerite!!!
Det er så utrolig oppbyggende å lese,og dette trengte jeg akkurat idag!!!
Tusen takk Anna,og må Gud rikelig velsigne deg med alt godt!!! AMEN!!!!!!!!!