Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 17 februari 2011

You raise me up!



Blev så välsignad i dag av detta videoklipp att jag sänder det vidare till dig som kanske känner dig modlös och behöver en extra uppmuntran.
Herren reser oss upp när vi vänder oss till Honom och Han fyller oss med nytt mod. Han vill ge oss ett ”örnperspektiv" på tillvaron istället för ett ”grodperspektiv”
Örnperspektivet är att få fatt på Guds tankar tankar för oss, och det är fridens tankar för att ge oss en framtid och ett hopp. (Jer. 29:11)
Grodperspektivet är när vi låter oss tyngas ner av allehanda bekymmer och oro, där vi kanske inte ser någon lösning.  Men då vill Gud ta oss vid handen och föra oss upp på en högre nivå där vi kan se Hans möjligheter i stället för våra omöjligheter.


1 Sam. 2:8-9 ”Han reser den ringe upp ur stoftet, ur dyn lyfter han upp den fattige för att sätta honom bland furstar. Ja, han låter honom ärva härlighetens tron.
Ty jordens grundpelare är HERRENS, och på dem har han byggt världen. Sina frommas fötter bevarar han, men de ogudaktiga tystas i mörkret, ty av egen kraft är ingen stark.”

Ps. 20:7-9 ”Nu vet jag att HERREN frälsar sin smorde. Han svarar honom från sin heliga himmel, genom väldiga gärningar ger hans högra hand frälsning.
Andra förlitar sig på vagnar och hästar, men vi berömmer oss av Herrens, vår Guds, namn. De sjunker ner och faller, men vi reser oss upp och blir stående.”

Ps. 113:5-7 ”Vem är som HERREN, vår Gud, han som tronar så högt, han som ser ner så djupt, vem i himlen och på jorden? Han som reser upp den ringe ur stoftet och lyfter den fattige ur dyn.”

Ps. 145:13-19 ”HERREN är trofast i allt han säger och kärleksfull i allt han gör. HERREN uppehåller alla dem som är på väg att falla, han reser upp alla nerböjda.
Allas ögon väntar på dig, och du ger dem deras mat i rätt tid. Du öppnar din hand och mättar allt levande med nåd.

HERREN är rättfärdig i alla sina vägar och nådig i allt han gör. HERREN är nära alla som åkallar honom, alla dem som åkallar honom i sanning. Han gör vad de gudfruktiga begär, han hör deras rop och frälser dem.”

1 kommentar:

Marguerite sa...

Tack Jesus, att Du drog mig upp ur fördärvets grop och satte mina fötter på Den Fasta Klippan.Min fot skall ej vackla,ej fara mig når,blott där jag förbliver tills jag kronan får.Du lade i min mun,en ny sång,en lovsång till Dig!!! (tack Anna,för det fina inlägget)Kram!!!