Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 3 februari 2011

Lita på din Gud!



 I den orostid som vi lever i nu behöver vi mer än någonsin ha vår trygghet förankrad i en nära relation med Herren Gud, den treenige Fadern, Sonen och den Helige Anden. 
I Hans Ord och med den Helige Ande som Hjälparen i våra liv varje dag, så kan vi hämta den styrka och vägledning vi behöver.
Då behöver vi inte frukta för den anden som råder i världen för Guds Helige Ande som då bor i oss är starkare än den som är i världen.


Ords. 3:21-26” Min son, bevara klokhet och eftertänksamhet, låt dem inte vika från dina ögon. De skall ge liv åt din själ och bli ett smycke för din hals. Då skall du vandra trygg på din väg, din fot skall inte slinta.

När du lägger dig skall inget förskräcka dig, och när du lagt dig skall du sova gott. Du behöver inte frukta för plötslig skräck, eller för ovädret som kommer över de ogudaktiga.
Ty HERREN skall vara din förtröstan, han skall bevara din fot för snaran.”

Jes. 51:6-8 ”Lyft upp era ögon till himlen, och se på jorden därunder. Ty himlen skall försvinna som en rök och jorden nötas ut som en klädnad. Dess invånare skall dö som mygg. Men min frälsning skall förbli för evigt, min rättfärdighet skall inte brytas ner.
Hör på mig, ni som känner rättfärdigheten, du folk, som har min undervisning i ditt hjärta. Frukta inte för människors smädelser, var inte rädd för deras hån. Ty mal skall förtära dem som en klädnad, mott skall äta dem som ylle. Men min rättfärdighet skall förbli för evigt, min frälsning från släkte till släkte.”

Rom. 8:14-16 ”Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner. Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, i vilken vi ropar: "Abba!* Fader!" Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn.”

Han har all makt
Makten är i Jesu händer.
Allt är Honom underlagt.
Dödens udd är bruten.
Ondskans makt är krossad.
Han har vunnit seger. Han har makt.

Jesus har makt!
Han har all makt!
Han vunnit seger där på Golgata.
Jesus har makt!
Han har all makt!
Han vunnit seger på Golgata.

Frukta ej du Guds församling.
Herrens Ande bor i Dig.
Helig eld skall brinna.
Du skall övervinna.
Dödens portar hindrar inte Dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt Anna! vilken kärleksfull Gud vi har. Hans väldiga armar når oss var vi än befinner oss. Och i Jesu dyrbara blod är vi alltid beskyddade. Tack för detta välsignade inlägg. Kram!

Marguerite sa...

Instämmer med Annika!!!Herren är med dig,Anna!