Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 13 februari 2011

Se, Jag gör något nytt!



Jes. 43:18-21 ”Tänk inte på det som har hänt, bry er inte om det som förr har varit.
Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig.
Märker ni det inte? Jag skall göra en väg i vildmarken
och strömmar i öknen.

Markens djur skall ära mig, schakaler och strutsar,
ty jag förser vildmarken med vatten
och öknen med strömmar, så att mitt folk, mina utvalda, kan dricka.
Det folk som jag har format åt mig skall höja mitt lov.”

1 kommentar:

Marguerite sa...

Ja,Tack och Lov käre Herre Jesus att Du förmår att göra långt mer,än vi kan bedja eller tänka!!!Halleluja,högt lovat vare Ditt underbara Namn!!!(Ha en välsignad Alla Hjärtans Dag,Anna!!!)KRAM!!!