Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 30 november 2010

Det friska vattnet!

Jer. 2:13 ”Ty mitt folk har begått en dubbel synd: De har övergivit mig, källan med det levande vattnet, och gjort sig usla brunnar som inte håller vatten.”

Hes. 47:9 ”Överallt dit den dubbla strömmen kommer upplivas alla levande varelser som rör sig i stim, och fiskarna blir där mycket talrika, ty när detta vatten kommer dit blir vattnet sunt, och allt får liv där strömmen rinner ut.”

Joh. 4:10 ”Jesus svarade henne: "Om du kände till Guds gåva och vem det är som säger till dig: Ge mig att dricka, då skulle du ha bett honom, och han skulle ha gett dig levande vatten."

Joh. 7:38 ”Den som tror på mig, ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram, som Skriften säger."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Källa så klar, vatten du har, tidernas torka aldrig mig når....Amen Anna. Denna underbara kör kom till mig när jag läste vad du har skrivit.

Anna sa...

Ja, den kören är jättefin, hittade den i Segertoner: nr 369. Hittade ett par till:
Det finns en reningskälla nr 443, och
Det finns en underbar källa nr 130. Det finns så mycket fina texter i all gammal sångskatt som vi har. Minns dessa sånger redan som barn när man var med och sjöng dem.

Marguerite sa...

TACK,KÄRE HERRE JESUS KRISTUS,att vi får ösa med fröjd ur frälsningens källa!!! Längre ut oss Anden manar,djupare du Kristi brud,Låt förtöjningarna fara,strömmen bär dig,gå just nu!!!Tack,Anna,jag blir så uppfylld med glädje.AMEN,HALLELUJA!!!!

Anna sa...

Ja, Marguerite, fröjd i Herren är ju vår starkhet, och den mest sanna och djupaste glädjen finns bara i Gud! Han är glädjens källa nr ett! Vi som Guds barn har all anledning att fröjda oss och vara glada som har en sån underbar Far!