Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 22 november 2010

Ulv i fårakläder!


Sen till att ingen bedrar er!
Matt. 24:4-5 "Jesus svarade dem: "Se till att ingen bedrar er. Ty många skall komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall leda många vilse."

Rom. 16:17-18 "Jag uppmanar er, bröder, att ge akt på dem som vållar splittring och kan bli er till fall, i strid mot den lära som ni har fått undervisning i. Vänd er bort från dem. Ty sådana tjänar inte vår Herre Kristus utan sin egen buk, och med milda ord och vackert tal bedrar de godtrogna människor."

1 kommentar:

Marguerite sa...

Ja,det är verkligen viktigt i den tid vi lever i,att vara vakande,bedjande och verkligen stå på Ordets fasta grund!!! AMEN! (roliga får på bilden!!!) KRAM!