Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

fredag 5 november 2010

Om att lägga till, eller ta bort...

Upp. 22:18-20
” Men jag vill varna alla som lyssnar till budskapet från Gud i den här boken: Om någon lägger till något till det som är skrivet, ska Gud låta honom drabbas av alla de plågor som det står om i boken.
Och om någon tar bort något från det budskap Gud har framfört i boken, ska Gud ta ifrån honom hans del i livets träd och den heliga staden, som det står om i boken. Han som intygar detta säger: ”Ja, jag kommer snart!” Ja, det är sant! Kom, Herre Jesus!”

Under den sista tiden innan Jesus kommer tillbaka, kommer det att finnas villolärare, och felaktig undervisning. Guds Ord visar här att det är väldigt allvarligt att avlägsna viktiga sanningar ur Bibeln, men det är lika allvarligt att lägga till något, utöver det som står i Guds Ord. Det spelar då ingen roll om man tror på hela Bibeln för övrigt, för det som man lägger till, gör då att det ändå blir en falsk lära.
I den här tiden är det väldigt viktigt att själv pröva all undervisning man hör, om det finns stöd för det i Bibeln. Bibeln är det bästa vapnet mot lögn och förvirring!
Vi ska inte tillbe några andra gudar än Herren Gud själv. Bibeln säger inte heller att vi ska tillbe jungfru Maria t.ex.

2 Mos. 20:3 ” Du ska inte tillbe några andra gudar än mig.”

Hela psalm 119 har som tema: Guds Ord är sant och gott. Håll fast vid Gud och Hans Ord vad som än händer. Att lyda Guds lag är enda vägen till verklig lycka.


Ps. 119:105
”Dina ord är som en lykta, som lyser upp stigen framför mig och hjälper mig att inte snubbla.”

(Handbok för Livet)

1 kommentar:

Marguerite sa...

Ja det är en villervalla utan dess like i kristenheten i dag. Namnet Jesus nämns ju knappt, man kompromissar hit och dit och gör svart och vitt till grått,sockrar evangeliet.......Nej vi må vara salt i föruttnelsen och ett ljus på berget som lyser klart i denna mörka,sista tid förrän JESUS KOMMER!!!Stå på Ordets fasta grund!!!KRAM!