Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 28 april 2011

David Wilkerson: Ett allvarligt brådskande profetiskt budskap.

En stor gudsman och profet har fått flytta hem till Herren 2011-04-27.

Saknaden är stor, men också tacksamheten till Herren över allt det han har fått uträtta, som har varit till så stor välsignelse och vägledning för miljontals människor världen över.
******************************
Läs mer om David Wilkerson här.





Från 7/3 – 09 Detta är hämtat från: http://davidwilkersontoday.blogspot.com/2009/03/urgent-message.html 

Jag känner mig starkt manad av den Helige Ande att sända ut detta brådskande budskap till hela min mail-lista och till alla våra vänner och kristna ledare över hela världen.

En skakning kommer som kommer att beröra hela jorden. Den kommer att bli så kraftig att varenda en av oss kommer att skakas om. Och det kommer även att skaka om den mest Gudfruktige av oss.

I 10 år har jag varnat om att det kommer 1000-tals bränder i New York. Den elden kommer att övertäcka stora områden och även New Jersey och Connecticut. Flera av de största städerna i USA kommer att få uppleva våldsamma upplopp och stora bränder, liknande dem vi skådade i Watts, Los Angeles för
några år sedan.

Det kommer att bli upplopp och eldar i städer över hela jorden, Det kommer att komma ödeläggelse och vandalisering här i Times Square, New York City. Det vi skådar nu är inte en recession, inte ens en depression. Vi är under Guds vrede. I Ps 11 så står det skrivet.

Ps 11:3 När grundvalarna rivs upp, vad kan då den rättfärdige uträtta? Gud dömer nu Amerikas överflödande synder, men inte bara Amerikas utan alla nationers. Han bryter ner hela grunden nu.

Redan profeten Jeremia bönade till ett ondskefullt Israel.

Jer 18:11 Säg därför nu till Juda män och till Jerusalems invånare: Så säger HERREN: Se, jag bereder en olycka åt er och jag tänker ut en plan mot er. Vänd därför om, var och en från sin onda väg, och ändra ert liv och era gärningar.

Jer 18:12 Men de kommer att svara: Det är lönlöst. Vi vill följa våra egna tankar och göra var och en efter sitt onda och hårda hjärta.

I Psalm 11:6 varnar David: Han skall låta glödande kol och svavel regna över de ogudaktiga, en glödhet vind är den kalk de får att dricka.

Varför då? Jo därför att Herren är Rättfärdig (V7). Detta är en rättfärdig dom – precis som när han dömde Sodom och Gomorra och den dom som kom i Noas generation.

Vad skall nu den rättfärdige göra? Vad skall Guds folk ta sig till?

Först vill jag ge er ett praktiskt tips som jag fick ta emot för min egen ledning. Om det är möjligt så försök att lägga upp ett förråd av mat för 30 dagar. Burkmat, toalettsaker och andra viktiga saker.

I de större städerna kommer varuhusen att tömmas på en timme på mat när den här katastrofen kommer. Hur reagerar vi andligen på det här? Vi har 2 alternativ. De kan du läsa om i Ps 11 Vi flyr som fåglar till ett berg.

Eller som David säger: Han fäster sina ögon på honom som sitter på tronen i himlen.

Ps 11:4 HERREN är i sitt heliga tempel, HERRENS tron är i himlen. Hans ögon ser, hans blickar prövar människors barn.

Han tar sin tillflykt i Honom (klippan) – Se vers 1

Säg till min själ: Det är ingen idé att springa bort eller att gömma sig. För detta är Guds rättfärdiga verk. Jag vill skåda Herren på sin tron, med ögonen på hans barmhärtighet. Hans ögon är fulla av godhet och vakar över alla steg jag tar. Jag litar på att han kommer att befria och frälsa sitt folk även rakt genom alla floder, olyckor, prövningar, och vedermödor av alla de slag.

Obs! Jag vet inte när det här kommer att ske, men jag vet att det inte ligger långt borta. Nu har jag lättat min börda för dig. Gör nu med detta budskap precis som du vill.

Gud välsigne dig och bevare dig. I Kristus DAVID WILKERSON
***********************

En fortsättning från Wilkerson 9/3-09

Ps 11:3 När grundvalarna rivs upp, vad kan då den rättfärdige uträtta?

Nyss så kände jag mig tvingad att sända ut en brådskande varning om att en nära förestående olycka kommer. Den blir så stor att till och med Guds utvalda kommer att skaka.

En äldste frågade: Finns det inget mera ord? Hur skall den rättfärdige förhålla sig till det här budskapet?

Jag kan bara svara vad Den Helige Ande själv har talat till mitt eget hjärta om vad jag borde göra. Jag delade med er att jag har lagt undan en månads förråd på mat. För att jag har sett den panik som kommer av terrorism. Men detta måste vara ett personligt ord från Herren till dig.

Detta är vad jag hör Anden säga I mitt hjärta som svar på den kommande katastrofen. Det är bara detta: Var inte rädda! Stanna upp och bevittna den frälsning som HERREN i dag skall ge er.

2 Mos 14:13 Mose svarade folket: Var inte rädda! Stanna upp och bevittna den frälsning som HERREN i dag skall ge er. Ty så som ni ser egyptierna i dag, skall ni aldrig någonsin se dem igen.

2 Mos 14:14 HERREN skall strida för er, och ni skall hålla er stilla.

Det är den attityd som tron har emot olyckan. Vad kunde Israel göra på stranden vid Röda Havet? Faraos armé kom emot dem, bergen var på båda sidor, och framför dem var det ett omöjligt hinder i form av ett stort hav . Köttet skriker ut: Gör något!

Köttet ropar ut i hopplöshet. Kan Guds folk torka upp havet? Jämna ett berg? Kunde de bekämpa en stor armé utan vapen? Nu var de i en fruktansvärd skrämmande situation. Guds folk skakar, Och mitt I denna skakning så kommer Guds ord som sa:

Stå stilla agera inte, Frukta ej. Detta är frälsningens stund. Nu skall ni få se hur jag bara bryter ner denna världens grundfästen. Men när det sker så skall jag strida för er och ni skall bevara min frid. Nu skall ni vara stilla och bevittna mitt verk.

Kära vänner min varning är bara en röst av många som säger precis samma sak nu. Vi kommer allihop att skakas för en liten tid. Men de som känner Guds ord kommer att bli tröstade i sitt innersta genom Den Helige Ande.

Vi kommer att bli döpta in i en stor frid, en stor övernaturlig stillhet, och detta kommer att vara ett stort vittnesbörd för skräckslagna människor.

I Kristus - David Wilkerson.

Översatt 9/3-09 av http://www.elvorochjanne.se/

1 kommentar:

Marguerite sa...

Ja,en stor profetröst har tystnat,världen har blivit fattigare.Vi ber för Davids nära och kära,att de ska beklädas med kraft ifrån Höjden,i deras stora sorg och saknad.......Tack för att du delade med dig detta,på ett sådant fint sätt,Anna!!! Herren välsigne dig!!! Stor Varm Kram!!!