Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 20 juni 2011

Kom till Mig!



Matt. 11:28-30 "Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor* så skall jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt."

Jer. 2:13 "Ty mitt folk har begått en dubbel synd: De har övergivit mig, källan med det levande vattnet, och gjort sig usla brunnar som inte håller vatten."
Hes. 47:9 "Överallt dit den dubbla strömmen kommer upplivas alla levande varelser som rör sig i stim, och fiskarna blir där mycket talrika, ty när detta vatten kommer dit blir vattnet sunt, och allt får liv där strömmen rinner ut."
Joh. 4:10 "Jesus svarade henne: "Om du kände till Guds gåva och vem det är som säger till dig: Ge mig att dricka, då skulle du ha bett honom, och han skulle ha gett dig levande vatten."
Joh. 7:38 "Den som tror på mig, ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram, som Skriften säger."

1 kommentar:

Marguerite sa...

Ja, vi får ösa med fröjd ur frälsningens källa!!! Fritt och för intet!!!....Många i kristenheten i dag,behövde röja upp stigen tillbaka, till den levande källan,med det friska,klara vattnet!!! Tack och Kram,Anna!!!