Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

lördag 18 juni 2011

Take my hand, Precious Lord!



Tacksägelse och bön

Ps 40: 1-6 ”För sångmästaren, en psalm av David.

Jag väntade ivrigt på HERREN, och han böjde sig till mig och hörde mitt rop.
Han drog mig upp ur fördärvets grop,

ur den djupa dyn. Han ställde mina fötter på en klippa
och gjorde mina steg fasta.
Han lade i min mun en ny sång, en lovsång till vår Gud.
Många skall se det och frukta, och de skall förtrösta på HERREN.

Salig är den man som sätter sin förtröstan till HERREN
och inte vänder sig till de stolta, de som viker av till lögngudar.
HERRE, min Gud, många är de under du har gjort
och de tankar du har tänkt för oss. Ingenting kan liknas vid dig.
Jag ville förkunna dem och tala om dem,
men de är fler än man kan räkna.”

Inga kommentarer: