Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

torsdag 28 juni 2012

In Moment Like This



Sjung till Herrens ära
Ps. 13:6 ”Jag förtröstar på din nåd, mitt hjärta jublar över din frälsning. Jag vill sjunga till HERRENS ära, ty han är god mot mig.”

Ps. 68:33 ”Ni riken på jorden, sjung till Guds ära, lovprisa Herren, sela,
34 honom som far fram på urtidshimlarnas himmel. Se, han låter sin röst höras, en mäktig röst.
35 Ge Gud makten, hans majestät är över Israel, hans makt är i skyarna.
36 Fruktansvärd är du, Gud, i din helgedom. Israels Gud ger makt och styrka åt sitt folk.
Lovad vare Gud!”


Ps. 89:16 ”Saligt är det folk som vet vad jubel är, HERRE, i ditt ansiktes ljus vandrar de.
17 I ditt namn gläder de sig alltid, genom din rättfärdighet upphöjs de.
18 Ty du är deras styrka och prydnad, genom din nåd upphöjer du vårt horn.
19 Ty han som är vår sköld tillhör HERREN, vår kung tillhör Israels Helige.”

Ps. 104:33 ”Jag vill sjunga för HERREN så länge jag lever, jag vill lovsjunga min Gud så länge jag är till.”

Ps. 147:7 ”Sjung till HERREN med tacksägelse. Lovsjung vår Gud med harpa,
8 han som täcker himlen med moln och bereder regn åt jorden, han som låter gräs skjuta upp på bergen
9 och ger föda åt djuren, åt korpens ungar som ropar.
10 Han har ej sin lust i hästens styrka, ej sin glädje i mannens snabbhet.
11 HERREN gläder sig åt dem som fruktar honom, åt dem som hoppas på hans nåd.”

Ef. 5:15 ”Se alltså noga till hur ni lever, att ni inte lever som ovisa människor utan som visa.
16 Ta väl vara på varje tillfälle, ty dagarna är onda.
17 Var därför inte oförståndiga utan förstå vad som är Herrens vilja.
18 Berusa er inte med vin, sådant leder till ett liv i laster. Låt er i stället uppfyllas av Anden,
19 så att ni talar till varandra med psalmer, hymner och andliga sånger, och sjunger och spelar för Herren i era hjärtan.
20 Tacka alltid vår Gud och Fader för allt i vår Herre Jesu Kristi namn.
21 Underordna er varandra i Kristi fruktan.”

Inga kommentarer: