Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

måndag 18 juni 2012

What a Day That Will Be - Det skall komma en dag!



1. Det skall komma en dag,
då all smärta skall bli glömd.
Inga mörka skyar mer,
inga tårar där vi ser.
Där är frid och evig vår,
glädjen evigt där består.
Vilken underbar dag det skall bli.

Kör:
Vilken dag det skall bli,
när min Jesus jag får se.
När för hans fot jag faller ner.
Han som döden för mig led.
Då han tar mig i sin hand
och leder mig till löftets land.
Vilken underbar dag det skall bli.


2. Slut är sorg och besvär,
inga bördor bäres där.
Ingen sjukdom och nöd,
ingen skiljas skall vid död.
Då för evigt skall vi bo
i ett land av frid och ro.
Vilken underbar dag det skall bli.

3. För den helige Gud,
träder Lammets köpta brud.
Utan lyte och fläck.
I rättfärdigheten klädd.
Ty i glömskans djupa hav,
deras synder fick sin grav.
Vilken underbar dag det skall bli.
********************************

Hedningarnas frälsning
Sak. 8:20 "Så säger HERREN Sebaot: Än en gång skall folk komma hit, ja, många städers invånare.
21 Och de som bor i den ena staden skall gå till den andra och säga: "Låt oss gå och bönfalla inför HERREN och söka HERREN Sebaot, jag själv skall också gå."
22 Ja, många folk och mäktiga hednafolk skall komma och söka HERREN Sebaot i Jerusalem, och de skall åkalla HERREN.
23 Så säger HERREN Sebaot: På den tiden skall tio män, av alla språk och länder, gripa tag i mantelfållen på en judisk man och säga: "Låt oss gå med er, för vi har hört att Gud är med er."
 
Människosonens återkomst
Matt. 24:29 "Strax efter de dagarnas nöd skall solen förmörkas och månen inte ge sitt sken. Stjärnorna skall falla från himlen, och himlens krafter skall skakas.
30 Då skall Människosonens tecken synas på himlen, och jordens alla folk skall jämra sig, när de ser Människosonen komma på himlens moln med stor makt och härlighet.*
31 Med starkt basunljud skall han sända ut sina änglar, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena ända till den andra."

vers 44 "Var därför också ni beredda! Ty i en stund när ni inte väntar det kommer Människosonen."

Inga kommentarer: