Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 11 december 2012

Barnen i Sverige introduceras i demoniska aktiviteter medan Gud är portförbjuden.

SVT:s julkalender förför barnen och leder dem in i den demoniska världen, vilket allvarligt kan skada barnens andliga hälsa. Det är ingen oskyldig lek med ”anden i glaset” utan istället en lek med mycket farliga onda krafter.

Hon anmälde SVT:s julkalender för andelek
Sara Strålin har helt rätt i det hon säger:
Citat: ” - Jag tror att det är något mer än en oskyldig lek. Jag tror att det finns en andevärld, och jag tror att man ska skydda barn från att försöka komma i kontakt med den. Jag tror att det kan skada barns andliga hälsa, säger hon.”

Citat: - Att tillbe Gud är alltid rätt, men att försöka få kontakt med andar kan leda oss in i en vilsenhet. Jag tycker inte att SVT ska väcka nyfikenhet så att barn försöker göra anden i glaset till exempel, säger hon.”


***********************
Jesus välsignar barnen
I Bibeln står det följande:
Jesus välsignar barnen
Mark. 10:13 ”Man bar fram små barn till Jesus för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem.
14 När Jesus såg det blev han upprörd och sade till dem: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty Guds rike tillhör sådana.
15 Amen säger jag er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in."
16 Och han tog upp dem i famnen och lade händerna på dem och välsignade dem.”

Luk. 17:1 ”Jesus sade till sina lärjungar: "Förförelser måste komma, men ve den genom vilken de kommer!
2 Det vore bättre för honom att en kvarnsten lades om hans hals och han kastades i havet än att han vilseleder en av dessa små.”

*************************
Svensk kristendomsfobi:
Den svenska konfessionslösa skolan
Citat: ”Den 25 november skrev Skolverkets GD Anna Ekström och undervisningsrådet Claes-Göran Aggebo på DN Debatt under rubriken ”Gud får inte vara med när skolan samlas i kyrkan” om advent och debatten om skolans relation till kyrkan.

Med anledning av att det slås fast i skollagen att den svenska skolan är icke-konfessionell – dvs att inga religiösa inslag som får förekomma - undrar jag hur det kommer sig att muslimer av religiösa skäl särbehandlas i svenska skolor?...”
Bra fråga!
*************************
Psalmsång och skapelseberättelse får kritik av Skolinspektionen
På Malmbäcks skola utanför Nässjö jämförs Bibelns skapelseberättelse med evolutionsläran. Det hävdar Skolinspektionen som kräver att skolans utbildning ska utgå ifrån ”vetenskapliga grunder”.
Barnen måste ju få höra sanningen om skapelsen som beskrivs i 1 Moseboken i Bibeln!

3 kommentarer:

Marguerite sa...

Mycket bra skrivet Anna!!!
Jag såg Sara Strålin på SVT i morse och lyssnade på debatten...
Har själv tagit upp detta på min Blogg och berättade bl.a om att jag själv lekt den "leken" i ungdomen och jag vill på det bestämdaste varna för detta!!!
Märkligt att man inte får nämna Namnet Jesus,men locka barnen till ockultism - det får man!!!
Herren Välsigne dig i din tjänst för Honom,med din Blogg!!!
KRAAAM!!!

Anna sa...

Ja du, Margurite, tiden är verkligen kort och det mörknar alltmer i världen, både på det politiska planet och bland kristenheten. Det är inte lätt att vara barn och ungdom i dagens Sverige, särskilt inte för dem som vill vara kristna.
Må Gud beskydda dem från det onda!

Unknown sa...

Mycket bra att du tar upp det här på din blogg! Det ska du ha stor eloge för.
Som kristna är vi kallade till att vara salt och ljus i den här världen. Frågan är bara om det är relevant när det gäller svensk kristenhet?
Jag är rädd att svaret på den frågen är ett, nej! För hur kan det annars komma sig att så mycket elände slinker igenom?