Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

tisdag 14 februari 2012

Guds utvaldas lovsång!

Guds utvaldas lovsång
Rom. 8:31 ”Vad skall vi nu säga om detta?
Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss?
32 Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än också skänka oss allt med honom?


33 Vem kan anklaga Guds utvalda? Gud är den som frikänner.
34 Vem är den som fördömer? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som har blivit uppväckt och som sitter på Guds högra sida och ber för oss.
35 Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, nakenhet, fara eller svärd?
36 Det står ju skrivet: För din skull dödas vi hela dagen, vi räknas som slaktfår.*

37 Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss.
38 Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter,
39 höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.”

3 kommentarer:

Marguerite sa...

Vem kan skilja dig från Kristi kärlek? Månne ångest och förföljelse?Eller kan bedrövelse och hunger,skilja dig ifrån din Frälsare?-Nej,jag vet att varken döden,livet,något som ska komma eller är,ej någon makt i höjden eller djupet,kan mig skilja från min Herre kär!!! Utan fruktan vill jag vandra vidare. Tills idag jag sett Hans trofasthet. Han, som tager vård om Himlens fåglar - Han är densamme i all evighet!!!...Nej,jag vet att varken döden,livet,något som skall komma eller är,ej någon makt i höjden eller djupet,kan mig skilja från min Herre kär!!!......STOOR "Alla Hjärtans Dags"- KRAM till dig Anna för allt gott du delar med dig av!!!

Anna sa...

Tack för din kommentar, Marguerite!
Allt gott önskar jag dig!

Jan Samuel sa...

Det er makt i de foldede hender,
i seg selv er de svake og små.
Men mot allmaktens Gud du dem vender:
Han har lovet at svar skal du få.

Kor:
Det er svar underveis,
engler kommer med bud.
Om det drøyer, det fram dog skal nå.
For det lovet jo løftenes trofaste Gud:
Kall på meg, og du hjelpen skal få!

Du som ber for ditt barn, dine kjære,
er i forbønn fra år og til år,
Om du tålmodets lekse må lære,
himlens bønnesvar engang du får.
Kor:

Det er makt i de foldede hender
når i Frelserens navn du får be.
Og engang, når du livsløpet ender,
hvert et bønnesvar klart skal du se.
Kor:
Gud velsigne deg og dine søster!!!!!!!
Hilsen Katthultaren.