Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

söndag 12 juli 2015

Jesus, keep me near the cross.




1 Jesus, keep me near the cross;
there a precious fountain,
free to all, a healing stream,
flows from Calvary's mountain.

Refrain:
In the cross, in the cross,
be my glory ever,
till my raptured soul shall find
rest beyond the river.


2  Near the cross, a trembling soul,
love and mercy found me;
there the bright and morning star
sheds its beams around me.

3  Near the cross! O Lamb of God,
bring its scenes before me;
help me walk from day to day
with its shadow o'er me.

4  Near the cross I'll watch and wait,
hoping, trusting ever,
till I reach the golden strand
just beyond the river.


**************************
1 Kor. 1:18 "Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft."

Hebr. 12:2 "Och låt oss ha blicken fäst vid Jesus, trons upphovsman och fullkomnare, som i stället för den glädje som låg framför honom utstod korsets lidande utan att bry sig om skammen och som nu sitter på högra sidan om Guds tron."

1 Petr. 2:24 "Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade." 

Joh. 14:23 "Jesus svarade: "Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom. 
24 Den som inte älskar mig håller inte fast vid mina ord. Det ord som ni hör är inte mitt utan kommer från Fadern som har sänt mig. 
25 Detta har jag talat till er, medan jag är kvar hos er.  

26 Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt vad jag har sagt er." 
 

Inga kommentarer: