Jesus sade: "Jag är Vägen och Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." Joh. 14:6

onsdag 14 april 2010

Herren är min starkhet…

När jag är svag, då är Herren min styrka på ett alldeles särskilt sätt. När krafterna tryter och jag inte orkar mer, då får jag bara vara i Guds händer och vila. Då tänker jag på bibelns ord i:

Jes. 40: 31”men de som hoppas på HERREN får ny kraft, de lyfter med vingar som örnar. De skyndar i väg utan att mattas, de färdas framåt utan att bli trötta”

Jag får bara vara i Guds händer, behöver inte prestera någonting, utan bara vänta i förtröstan på att Gud kommer att ge mig den kraft jag behöver för varje dag.
Såg ett videoklipp med Ingela Agardh som var så skönt avspänt. Jag gillar hennes vittnesbörd där enkelheten, i livet med Gud betonas.
Man behöver inte vara cool och tuff. Herren vet om vårt innersta. Man behöver inte jämföra sig eller konkurrera med någon annan människa, och det är bara så befriande att veta om det!

Gud har skapat varje människa unik, och man får vara den man är, och förtrösta på Gud Fader i himmelen. Han har lovat att Han aldrig ska lämna eller överge oss. Människor överger, men aldrig Gud! Det känns tryggt!


Inga kommentarer: